H εταιρεία Tesla αποκαλύπτει το φορτηγό Semi και ένα εξαιρετικά γρήγορο νέο Roadster

Την Πέμπτη το βράδυ, δύο μήνες αργότερα από ό, τι αρχικά υποσχέθηκε, η εταιρεία Tesla έδειξε στον κόσμο την πρώτη της ματιά στο ηλεκτρικό όχημα Tesla Semi . Ο τράκτορας σ' αυτό μπορεί να συνδεθεί με οποιοδήποτε ρυμουλκούμενο.

Η σειρά των 500 μιλίων είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρoντα νέα δεδομένου ότι το Reuters ανέφερε νωρίτερα αυτό το έτος,ότι το φορτηγό της εταιρείας Tesla θα πιάνει 200 έως 300 μίλια σε εμβέλεια. Το Γραφείο Στατιστικών Μεταφορών σημειώνει ότι "οι περισσότερες αποστολές εμπορευμάτων αξίας και χωρητικότητας κινούνται κάτω των 250 μιλίων". Αυτές οι αποστολές περιλαμβάνουν φορτίο που ταξιδεύει με τρένο, πλωτή οδό και αγωγό, αλλά οι αποστολές κατά μήκος αυτών των γραμμών τείνουν να είναι μεγαλύτερες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δήλωσε ότι η εταιρεία εργάζεται πάνω σε "Megachargers" που θα λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια, εξασφαλίζοντας εγγυημένες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας για φορτηγατζήδες. O Musk είπε επίσης ότι το σύστημα μετάδοσης του Semi θα είναι εγγυημένο για ένα εκατομμύριο μίλια. Το γυαλί του παρμπρίζ θα είναι επίσης πολύ ισχυρό, δήλωσε ο Musk, αστειευόμενος ότι είναι θερμοπυρηνικός αντιεκρηκτικός υαλοπίνακας. "Επιζεί μιας θερμοπυρηνικής έκρηξης ή παίρνετε τα χρήματά σας πίσω", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος στο πλήθος.

Η καμπίνα του Semi προσφέρει πλήρες εσωτερικό χώρο. Ο οδηγός κάθεται στο κέντρο της καμπίνας σε κάθισμα αέρα που προσαρμόζεται στο βάρος του οδηγού. Υπάρχουν δύο δισκία αφής σε κάθε πλευρά του οδηγού για πλοήγηση και παρακολούθηση τυφλών σημείων. Το λογισμικό φορτηγών καταγράφει επίσης τα χιλιόμετρα του οδηγού, για να πληρεί τους νέους κανονισμούς ηλεκτρονικής καταγραφής συσκευών (ELD), που τίθενται σε ισχύ το Δεκέμβριο για τη βιομηχανία φορτηγών.

Στο εσωτερικό της καμπίνας υπάρχουν και κάδοι αεροπλάνου για τα προσωπικά υπάρχοντα του οδηγού. Η μύτη του ελκυστήρα (όπου ο κινητήρας θα έφθανε κανονικά) περιέχει επίσης χώρο αποθήκευσης για αντικείμενα. Το Semi θα συνοδεύεται από λογισμικό Autopilot(αυτόματου πιλότου) που περιλαμβάνει αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, αυτόματη διατήρηση της λωρίδας και προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Η Tesla σημείωσε ότι, όπως και τα αυτοκίνητά της, το φορτηγό έχει χαμηλό κέντρο βάρους και η ενισχυμένη μπαταρία θα πρέπει να προστατεύει τον τράκτορα από κρούση.

Το δίπλωμα στη μέση αποτρέπεται προφανώς με τη βοήθεια των αισθητήρων του Semi, οι οποίοι "ανιχνεύουν αστάθεια και αντιδρούν με θετική ή αρνητική ροπή σε κάθε τροχό, ενεργοποιώντας ανεξάρτητα όλα τα φρένα", δήλωσε η Tesla. Παρόλο που η Tesla δεν προσέφερε αριθμούς μεγέθους μπαταρίας (εκτός από "μεγάλη μπαταρία"), οι οκτώ πίσω τροχοί του τράκτορα τροφοδοτούνται από τέσσερις κινητήρες Model 3, ένας για κάθε πλευρά του κάθε άξονα. Αυτό προσφέρει κάποιο μέτρο πλεονασμού. Σε περίπτωση αποτυχίας ενός κινητήρα, ο ελκυστήρας μπορεί ακόμα να κινηθεί προς τα εμπρός στον άλλο άξονα.
Ο Musk μίλησε για το κόστος χωρίς να δώσει συγκεκριμένο αριθμό. Υποστήριξε ότι, δεδομένης της διαδρομής των 100 μιλίων, με ταχύτητα 60 μίλια/ ώρα, με πετρέλαιο ντίζελ στα 2,50 δολάρια την ώρα και τιμή ηλεκτρικού ρεύματος 0,07 kwH(κιλοβατώρες), η Semi θα “χτυπήσει” ένα φορτηγό ντίζελ σε τιμή.

loading...